Support Icon
תמיכה בארכיון

"מילים שבלב"

ספר השירים של ליאורה נישלי

David Ben Asher
דוד בן אשר

הנה ככה זה כשהמילים שבלב מתערבלות עם המילים שברגליים. המילים שבלב נכתבות על גבי הנייר בעוד המילים ברגליים נכתבות על פרקט הריקודים. הערבוב הזה, או נכון יותר לומר השלמות הזאת, מוצאים את ביטויים כאשר המילים – אלו, וגם אלו, נחלתם של אותו אדם, אותה אישה בסיפור שלנו: ליאורה סולומון נישלי, גם מדריכה מוסמכת, גם כותבת שירים, תופעה מרנינה ומעוררת השראה.

תושבת בורגתה בעמק חפר, בצבא שרתה בחיל האוויר בתל נוף. בוגרת סמינר הקיבוצים כמורה בכירה באנגלית, תואר B.E.D. לפני 7 שנים סיימה את קורס מדריכי ריקודי עם בחיפה אצל ליאור כהן ויואב סידי. רוקדת מגיל 10 ואף השתתפה בלהקה מקומית. כיום בעלת חוג נשים בגאולי תימן ושותפה כמדריכה עוזרת בחוג של נורית גרינפלד ברעננה. המרקים של ליאורה בחוג הריקודים של נורית, בימי החורף הקרים, כמוהם כשיר אהבה ענוג לנפש חפצה.

והשירים, ליאורה, כערך מוסף לריקודים אצלך?

–         תמיד כתבתי שירים למגרה. זה בא לי במכה, בלי לחשוב במכוון. בא ואני כותבת. וזה על המשפחה, חיים אישיים, חוויות ומראות, בע"ח, אירועים, טבע, עונות השנה, שמש, ים, זיכרונות, אהבות, הכל. השירים בספר הם מתקופות שונות לאורך חיי.

ועכשיו הספר, מה זה עושה לך?

–         זה חלום שהתגשם. הוצאת ספר שירים זה פרויקט לא קטן, מכל הבחינות. גם בחירת השירים מתוך הרבים שבמגרה, גם ההתקשרות עם הוצאה לאור, ההשקעה הכספית, והוספת המימד המוזיקלי בבחינת ערך מוסף עצום לכתיבה המילולית.

יצרתי קשר עם הוצאת "אולפני שיר" שהוציאה לי את הספר. הם גם הלחינו וביצעו את השירים המולחנים וכך יצא משהו מושלם, אולי כמו ריקוד עם בו יש מילים, מוזיקה וצעדים תואמים. בספר מרוכזים 48 שירים מהם 11 מולחנים ומבוצעים ע"י אנשי האולפן. רובי ראובני ושחר זיו עבדו איתי על ההלחנה והביצועים המדהימים. על-יד כל שיר מולחן מוטבע ברקוד המאפשר שמיעת השיר תוך מעקב אחר המילים, להנאה שלמה.

ברכות לליאורה ליצירה ההוליסטית הפיוטית המיוחדת הזאת.

שני שירים מתוך הספר:

בוקר אור

בוקר אור

יום צחור

שמש מעל,

מסביב הטל.

עולם פוקח עיניו

יום חדש מעליו

פוגש אדם מיוחד

לרגע אחד.

אדם שינה חייו

נותן אור ליומו

מגשים את חלומו.

לפעמים

לפעמים – כשהכל נראה עמום

לפעמים – שהדרך אינה מובילה למאום

לפעמים – אתה מרגיש שהכל עליך סוגר

לפעמים – כשהכל סביבך בוער

לפעמים – כשאתה רוצה פשוט להיעלם

לפעמים – כשאתה חושב שאולי אני חולם

לפעמים – צריך לקחת צעד לאחור

לפעמים – צריך כך פשוט לעצור

לפעמים – צריך לתת לזמן את שלו

לפעמים – לתת לו, לזמן, לנתב את דרכו.

תגובות

מגיב/ה בתור אורחת
User Image