Support Icon
תמיכה בארכיון

סטודיו למחול על שם יונתן כרמון

מיכל זוכרת את יונתן

מיכל ליננברג

יונתן כרמון השפיע עלי רבות אישית ומקצועיתהזמן במחיצתו תמיד היה חוויה מעשירה ומהנה. הוא היה אומן אמיתי אשר יצר את הריקודים בזמן החזרות והייתה לו ראייה בימתית יוצאת דופן.

יונתן היה איש צנוע, נעים הליכות עם יצירתיות מתפרצת ואישיות בלתי רגילה. הרגשתי גאווה גדולה לרקוד בלהקת כרמון. יונתן אהב רקדנים עם הרבה שמחת חיים בעלי יכולת להביע את הסיפור אותו הם מספרים ומבטאים זאת בתנועה ובהבעת הפנים

הריקודים היו מאד תיאטרליים בעלי משמעות. יונתן אהב בעיקר רקדנים חזקים וגבריים ואת הרקדניות יפותגבוהות ורזותתמיד אמר שאפשר לאכול כל אשר נרצה רק ללא סוכרפחמימות ושומן. 

פגשתי יום אחד את שוקי ויונתן בפאריז וזו הייתה חוויה יוצאת דופן. הרגשתי כבוד גדול לבלות בפריז עם שני אנשים מקסימים.

יונתן תמיד דיבר אלי בגובה העיניים ונתן לי להרגיש אחת מהחבר'ה. על אף זאת הייתה ביונתן כריזמה כזו שהובילה את סביבתו להתייחס אליו בכבוד רב ולנסות לרצותו. הקפדתי להיראות מכובדת מולו, להקפיד על תזונה נכונה ולהעניק לו את הכבוד הראוי לו.

שוקי בן זוגו, שהפך להיות ממש כמו משפחה וחלק בלתי נפרד מלהקת כרמון, ארגן לנו טיול מפנק וחוויתי בתוקף היותו מדריך תיירים. בסיום לקח אותי שוקי (ללא ידיעת יונתן, כמובן) לקונדיטוריה הכי טובה בה הייתי אי פעם. אני מקווה שאת הסוד הזה שוקי מעולם לא שיתף..

להקת כרמון הייתה חלק משמעותי ובלתי נפרד בחיי, אני הבנתי את התרומה הרבה שלו לחיי בפרט ולמחול הישראלי בכלל. כאשר התחלתי לנהל את מרכז אמנויות הבמה "ביכורי העתים" המבנה שמול בית מפעל הפיס בדיוק נהרס והועתק למקומו החדש.

בחרתי לקרוא לחללים השונים במרכז "ביכורי העתים" ע"ש אנשים גדולים בתחום האמנויות בארץ, אחד מהם היה כמובן יונתן כרמון, מלך המחול הישראלי, האיש שהעלה את ריקודי העם לבמות.

מאד מרגש אותי שבמרכז "ביכורי העתים" קיים סטודיו על שמו ועוד יותר מרגש אותי שזה קרה בחייו.

אני מאמינה שנכון לתת לבנאדם כבוד עוד בחייו.

לשמחתי אף זכיתי לארגן עם אלון שמידט ערב מיוחד לאירוע זה ב-23.11.18. יונתן כרמון בכבודו ובעצמו כיבד אותנו בנוכחותו. היה ערב חוויתי מרגש ומהנה והגיעו בוגרי להקות כרמון לדורותיהם.

יונתן שמר על צניעות והגיע כאחד האדם הממתין בסבלנות ובפשטות לתחילת האירוע.

יונתן אמנם כבר לא אתנו אך בליבי הוא ימשיך לחיות לנצח. החיוך המקסים שלו ייחרט בזיכרוני כמו גם השפעתו החיובית על חיי.

עצוב לי מאד עם לכתו אך אני מרגישה זכות גדולה שהכרתי בנאדם שכזה ואף להיות רקדנית בלהקתו.

תגובות

מגיב/ה בתור אורחת
User Image